Toimitusjohtaja Tuomas Hyyryläinen:
Olemme jatkaneet määrätietoisia toimenpiteitä Pihlajalinnan kehittämiseksi, ja työ etenee suunnitellusti. Vuoden kolmannella neljänneksellä orgaaninen kasvu ja kannattavuus vahvistuivat edelleen. Samalla henkilöstö- ja asiakastyytyväisyys ovat kehittyneet hyvin.
Kolmannella vuosineljänneksellä konsernin vertailukelpoinen liikevaihto kasvoi orgaanisesti 8,9 prosenttia. Molemmat segmentit paransivat tulostaan. Oikaistu EBITA nousi 13,5 (9,6) miljoonaan euroon ja oikaistu EBITA-marginaali 8,2 (5,8) prosenttiin. Vahvan vuosineljänneksen taustalla olivat onnistunut tarjonnan kasvattaminen, työterveyspalveluiden tehostuneet palveluprosessit sekä julkisten palveluiden muutokset.
Yksityisissä terveyspalveluissa liiketoiminnan kehittäminen on edennyt hyvin, ja segmentin vertailukelpoinen liikevaihto kasvoi orgaanisesti 14 prosenttia heinä–syyskuussa. Työterveyden palveluiden kannattavuuden positiivisen kehittymisen lisäksi vakuutusyhtiöyhteistyö jatkui vahvana. Oikaistu EBITA nousi 7,3 (5,7) miljoonaan euroon. Jatkamme tinkimätöntä työtä segmentin kannattavuuden kehittämiseksi.
Julkisten palveluiden ulkoistustoiminnan sopimusmuutokset ja toiminnan sopeuttaminen hyvinvointialueiden tarpeisiin ovat jatkuneet. Ylläpidämme hyvän palvelutason mahdollisimman kustannustehokkaalla tavalla. Kolmannella vuosineljänneksellä segmentin oikaistu EBITA nousi 6,2 (3,9) miljoonaan euroon.
Samalla, kun olemme edistäneet tinkimättömästi Pihlajalinnan kehittymistä, olemme jatkaneet pitkäjänteistä työtämme johtamisen ja henkilöstön työhyvinvoinnin varmistamiseksi. Panostaminen näkyy, sillä henkilöstön tyytyväisyyttä mittaava eNPS nousi koko konsernissa 9:ään Julkisten palveluiden muutoksista huolimatta. Erityisesti Yksityisissä terveyspalveluissa näimme hyvää kehitystä ja eNPS oli 20 (4). Myös asiakastyytyväisyys on kehittynyt vahvasti. Yksityisissä terveyspalveluissa NPS oli 84 (79) ja Julkisissa palveluissa 78 (73).
Etenemme määrätietoisesti kohti pitkän aikavälin kannattavuustavoitettamme eli 9 prosentin oikaistua EBITA-marginaalia. Toimintamme päämääränä on entistä vaikuttavampien terveyspalveluiden tarjoaminen asiakkaillemme, jotta pystymme tuottamaan lisäarvoa kaikille sidosryhmillemme. Tämän mahdollistavat sitoutunut ja hyvinvoiva henkilöstö sekä vahvat kumppanuudet. Kiitos kaikille pihlajalinnalaisille erinomaisesta työstä ja kumppaneillemme yhteistyöstä.